Thema 'Mijn vriendje en ik'

 Dag lieve kapoenen.

De voorbije 2 weken hebben we wat gewerkt rond: Wie is mijn vriendje?

Kijk je mee? 

Eerst leerden we onszelf een beetje kennen: hoe ziet mijn gezichtje eruit, waar zijn mijn benen, hoeveel vingers heb ik,.... Na dit uitgebreid te voelen en bekijken, gingen we aan de slag: we tekenen onszelf.












Met sponzen stempelden we onze vriendjes. Met stiften tekenden we de armen, benen, oogjes,... erbij. Zo maakten we de hele klas. Ook de kindjes die er deze week niet waren zijn we niet vergeten. Lief hé!























In de kring legden we verschillende spulletjes: de sjaal van Yusra, de schoenen van Mats, de muts van Lio..... De kleuters mochten raden van wie wat was. 



We maakten een tekening. Die tekening gaven we dan aan een vriendje. Zo maakt Mats een tekening voor Léon en Lex een tekening voor Joren. 






We keken naar het grote scherm naar het verhaal: 'Wil jij mijn vriendje zijn?'




We maakten een puzzel. Niet zomaar een puzzel, maar een puzzel van onze eigen foto. Dat konden we al heel goed.











Uiteraard hebben we ook veel samen gespeeld in de bouwhoek, met de barbies, in de kring, ....








Tot volgende keer!

Veel groetjes, 

De juffen.










Reacties

Populaire posts