Welkom in de klas

 Beste ouders en lieve kleuters, 

Welkom op de blog van ons Peuter en 1ste kleuter B.

Eindelijk is het weer zover, de vakantie zit erop en samen vliegen we weer het nieuwe schooljaar in. Ik zie het al helemaal voor mij. Jullie ook? 

Ik zal mezelf even snel voorstellen:

Ik ben Lobke Debruyne, in november werd ik 30 jaar. Ik woon in Veldegem. Pieter is mijn man. In mei zijn wij voor het eerst mama en papa geworden van George. We hebben ook een kat die Zelda heet.


Knutselen, bakken, naaien, reizen ... doe ik allemaal heel graag. Sporten daarintegen is niet mijn ding.
Ik kan ook heel erg genieten van gewoon gezellig samen zijn met een lekker glaasje wijn.

Maar wat jullie vooral moeten weten van mij is dat ik met heel veel liefde en passie in de klas sta. Jullie kleuters ontvang ik met open armen en zullen in goede handen zijn bij mij. Ook Nellie en Cezar, de klaspoppen zullen met veel plezier zorgen voor jullie kapoenen!

Om alles goed te laten verlopen dit schooljaar, geef ik ook al wat algemene info:

 - Mijn gegevens: lobke.debruyne@atotzee.be 
Aarzel zeker niet om contact op te nemen. Je mag me ook altijd aanspreken aan de schoolpoort,...

- Op woensdag werk ik niet. Juf Hilde neemt het dan telkens van mij over. Ook turnen doen we samen met juf Hilde.
Juf Hilde kan je bereiken op dit emailadreshilde.vanparys@atotzee.be 

- We starten dit jaar met 12 1ste kleuters: Mats, Roebie, Erdit, Etrit, Yusra, Maxime, Lex, Joren, Lynn, Lucie, Léon en Lio. 
Er zijn ook 2 peuters in onze klas: Odin en Bilal. In de loop van het jaar komen er nog meer peuters bij natuurlijk. Ook aan deze peuters alvast welkom!

- Mapje/mail: wanneer je het mapje meekrijgt, gelieve het briefje eruit te halen en het mapje terug mee te geven naar school. In het mapje komen informatieve brieven terecht. 
Bepaalde berichten zoals bv: het themabriefje, een aanvulling op de blog, ... krijg je door via mail.
Als je merkt dat je kleuter door iets heel erg geboeid is, ergens verdrietig over is, iets heeft 
meegemaakt, ... geef gerust een seintje dan kunnen wij daar in klas rekening mee houden.

- Blog: Hier kun je foto's, filmpjes, verhalen,... terugvinden van onze avonturen in de klas. Telkens een thema uitwerken, een verjaardag vieren, de liedjes, de versjes,.... vul ik deze aan. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte als ik een nieuw item plaats. De link naar onze blog is: p-1B.blogpost.com

- Ongelukjes gebeuren altijd: gelieve reservekledij te voorzien: een onderbroekje, een broek/rok/kousebroek, kousen, t-shirt,... steek je, naamgetekend, in een zak die we aan de kapstok kunnen laten. Telkens we iets gebruiken uit deze zak, gelieve deze dan ook weer aan te vullen.
Wie nog luiers draagt, voorzie ook zeker voldoende luiers.
Alvast heel erg bedankt hiervoor!

- Mag ik ook vragen om alles te voorzien van de naam van kleuter? Jassen, mutsen, sjaals,.... Natuurlijk dragen ook wij zorg voor jullie materiaal, maar als we dan eens iets zouden verliezen is het zoveel gemakkelijk het verloren kledingstuk terug te vinden.

- Spulletjes van thuis nemen we niet mee! Tenzij het een aanvulling is op het thema.

- School start om stipt 8u 25. Om 15u 30 mag u uw kapoen terug komen ophalen aan de deur van de sportzaal. In de namiddag of op woensdag kan dit om 12u 05. Probeer zeker op tijd te zijn.

- Dit moet je kleuter verder nog meehebben (ook voorzien van de naam):
Een waterfles Ik vul deze gedurende de dag zeker bij.
Een stukje fruit  voor in de voormiddag.
Een boterhamdoos voor wie boterhammen blijft eten. (Geen chocolade, snoep of drankjes)

Een Koekje krijgen de kleuters in de namiddag van ons.

- Hoera! Er is iemand jarig! Ook hier zijn er wel enkele afspraken rond:
trakteren: dit mag je zeker doen, maar gelieve geen individuele geschenkjes mee te brengen. Vaak kost dit veel maar ligt het al snel in een hoekje. Wij geven de voorkeur aan een klascadeau waar we allemaal veel plezier aan kunnen beleven. Dit en eventueel een voorverpakte cake, koekje, drankje,...
Snoep en chocolade delen wij niet uit!
Natuurlijk vieren we ook feest! Je kleuter krijgt een kroon, mag geschminkt worden, we zingen liedjes, krijgt een ballon, .... 

Alvast een heel erg bedankt voor alles! 
We gaan een SUPER schooljaar tegemoet!

Heel veel Liefs, Lobke, Nellie en Cezar.















Reacties

Populaire posts